Thursday, July 19, 2007

Moderan WEB dizajn ili pretjerivanje

Nastojanje tvoraca WEB sajtova na našim prostorima da kreiraju sajtove za koje bi mogli da stave oznaku WEB 2.0, po mom skromnom mišljenju, najčešce dovodi do bespotrebno komplikovanih rjesenja.
Staviti WEB sajtu oznaku WEB 2.0 samo zato što je napravljen korištenjem CSS-a ili zato što je u nekim djelovima bespotrebno korišten AJAX u najmanju ruku je smiješno. Stekao sam utisak da veliki broj webmastera po pojmom WEB 2.0 podrazumijeva korištenje "novih tehnologija" u kreiranju sajta, pri tome zanemarujuci sve ostalo što ovaj pojam podrazumijeva (upotrebljivost, maksimalno učešće zajednice, laku dosupnost informacija...).
Posebno sam primjetio sve češću upotrebu AJAX-a i bukvalno pretvaranje sajtova u WEB aplikacije, a da za to uopšte ne postoji razlog. Da li je to naša stara potreba da se dokazujemo drugima u fazonu "vidi šta sam ja napravio"? Mislim da jeste.
Moje lično mišljenje je da je bolje napraviti nešto upotrebljivo i pregledno korištenjem starih provjerenih tehnika (pa i korištenjem nesrećnih tabela u Front Page-u), nego komplikovan "savremen sajt" pri tome zanemarujući ono zbog čega sajt i postoji - informaciju za posjetioce.

No comments: