Thursday, July 5, 2007

I sajtovi imaju rok trajanja

Zanimljivo je kako i sajtovi imaju rok trajanja. Nesto sto je bilo dobro prije cetiri godine, danas je apsolutno neprihvatljivo (tabele, previse GIF dugmica u navigaciji, neprilagodjenost svim browserima…).
Mislim da je danas, za razliku od prethodnih godina, mnogo lakse napraviti tehnicki prihvatljiv sajt, kao i da ima dovoljno firmi i pojedinaca koji su u stanju to da urade.
Nekada je bilo bitno da sajt lijepo izgleda i to je to. Mislim da danas to nije slucaj. Najveci problem korpo sajtova je spremnost korporacije da se posveti sajtu, da ga shvati ozbiljno i da postuje njegovu vaznost. Mislim da je to jos uvijek problem. Naime, korporacija nadje agenciju koja joj napravi sajt i tu se prica zavrsava. Ponekad se ponesto promijeni, doda poneka vijest i sajt tako “zivi”. Kada govorim o spremnosti korporacije da se dovoljno angazuje, mislim na spremnost da odvoji ljude, novac i vrijeme za direktnu komunikaciju sa posjetiocima.
Mislim da danasnji korpo sajt MORA od posjetioca da napravi ucesnika i da ne dozvoli da on bude samo posmatrac. Kada kazem UCESNIK, mislim na mogucnost posjetioca da direktno moze uticati i na sadrzaj, na opise usluga, proizvoda… Necu da kazem da treba dati slobodu kao na Wikipediji, ali nesto priblizno tome. To bi od korpo sajta napravilo jos bolje mjesto gdje bi posjetioci dobili osjecaj da je i korporacija, kao i njihov sajt, za njih otvorena i da je poslovanje potpuno transparentno. Naravno ovo iziskuje vrijeme i novac, ali mislim da ce u buducnosti tako morati da se radi. Ako ja na primjer odem na sajt neke korporacije, i procitam tekst o nekom proizvodu koji mi nije pruzio sve potrebne informacije, hocu da imam mogucnost da taj tekst odmah prokomentarisem i da neko odgovoran u korporaciji bude obavjesten o tome. Danasnji sajtovi to ne omogucavaju na takav nacin.

No comments: